Wednesday, April 18, 2012

BIJAK + CANTIK = PAKEJ!


Kenal dengan dia kan? Mustahil tak kenal dengan Neelofa ni. Well for those yang belum terlalu kenal..let me introduce. Neelofa has been everyone's favourite eversince she appreared in the local pegeant DEWI REMAJA. With stunningly good looks, her stars are definately blinking. Neelofa is currently the hottest supermodel in Malaysia and she is only in her early 20's. She has very beautiful set of eyes, nose, teeth and long flowy hair. It's a natural beauty from Malaysia! But above all...apa relevannya dgn apa yg telah menjadi tajuk di atas? Neelofa is also straight A's student during SPM. Frankly speaking i adore her so much. Dah lah cantik..pandai pulak tu dan dia juga adalah businesswoman yang berjaya dalam perniagaan kasutnya...so gifted isn't she?

Okay...this is the website related to her business, www.neelofaheels.blogspot.com


Now...the most controvesial one....Nur Amalina Che Bakri.

Hehhe...pada aku hal kontroversi dia yg dulu ini tidak perlulah di remehkan sangat. resmi orang kita kan..suka sangat mencari kesalahan orang. But for me..she is a fashionista. Kalau hendak dibandingkan dengan Neelofa memang dari segi cantik dia 'kalah' tapi bukankah cantik tu subjektif dan sebenarnya yang menyebabkan dia kelihatan elegan dan cantik adalah KEYAKINAN dia! Agak stylo dan tersangat bijak. Kerana menurut pensyarah dan juga professor penyelia dia, mereka sendiri menyatakan bahawa Nur Amalina merupakan brilliant student di universiti dan mereka memang mahu meneruskan lagi kerjasama untuk menjalan kerja kerja penyelidikan mereka di masa akan datang. Even kawan kawannya yang serumah dengan dia pun menyatakan yang Nur Amalina ni memang jenis yang studious. Hairan jugak laa dengan manusia manusia dengki yang menyatakan yang dia ni fail satu ketika dulu. kalaulah betul pun fail takkan lah BANK NEGARA MALAYSIA yang memberikan biasiswa kepada nya tidak memantau pelajaran Nur Amalina? Fikir fikirkan lah sebelum mengeluarkan statement tu..

Namun sebenarnya, cantik dan pandai ini anugerah ALLAH SWT.....gunakanlah apa yang ALLAH SWT berikan itu sebaik mungkin. Seperti mana yang selalu aku pesan buat pelajar pelajar aku. Pandai memang tuhan yang bagi, namun kepandaian juga boleh diasah dan yang penting kita tidak boleh berputus asa.

p.s: tiba tiba teringat dengan model untuk perfume simply siti yang namanya leuney dan dia pernah digossipkan dengan penjaga gol glamour negara khairul fahmi che mat..hurm, anyone knws her academic background? She is also stunning and a businesswoman at her young age!

Somehow EVERYBODY IS SPECIAL AND PRETTY THEIR OWN WAY.....=)

2 comments:

  1. Askum sis, satu perkongsian yg bagus..Beruntunglah seseorang ya ada pemandey dan rupa. tp yg pasti semuanya sementara.Maka bykkan bersyukur dan pikir balit kenak Allah swt ciptakan sesuatu ya ada kacak dan sebaliknya. semuanya nak uji iman kita..dan last skali yg membezakan kita semua adalah TAQWA.

    ReplyDelete
  2. Wkslm...btul ya...thnx a lot rahman...=)

    ReplyDelete