Tuesday, August 28, 2012

SEGAKNYA KAMU BERBAJU MELAYU.....

Okay, I am gonna make it short and sweet. Ini.....baju melayu.... Iya, saya sesungguhnya sangat obses dengan baju melayu. Oppss....bukan, tetapi orang yang berbaju melayu yang membuatkan saya tidak henti memandangnya. *tolak tepi suami orang ya....=p* Tapi kalau suami orang yang satu ini....ya...tersenyum lebaaarrrrrrrrr. Hahahah
Entahlah, dari dulu lagi saya suka tengok lelaki mengenakan baju melayu, masa kat UTM dulu, masa konvo graduan graduannya (lelaki laa of course!) sebelum mereka mengenakan jubah, mereka mengenakan baju melayu hitam, bersamping songket dan bersongkok. Sangat SEGAK (YA), sangat BERKEYAKINAN (YA) dan ouch.....sangat MENAWAN HATI (YA YA YA!) *ADUH!!! FIFIE PENGSAN.......* Bila nampak budak kecik pakai baju melayu lagilaa KACAK!! tersangatlah COMEL!! hurm, sebenarnya semuanya nampak segak bila mengenakan baju melayu. =) **Perasan tak semua butang pada baju melayu cekak musang butang stud nya hanya ada LIMA? Kenapa??
KERANA ada LIMA RUKUN ISLAM yang telah ALLAH tetapkan untuk kita. MasyaALLAH, tingginya nilai ISLAM pada baju melayu, warisan nenek moyang kita kan? Dan saya tidak dapat menolak, saya SANGAT SUKA melihat kamu mengenakan baju melayu CEKAK MUSANG, lengkap BERSAMPING, BERSONGKOK..dan membacakan AKAD NIKAH....aduh....kali ini saya yg pengsan!! Hahahha....=))

No comments:

Post a Comment